Program İçeriği

 

Kültür Florya Anaokulu’nda hedefimiz; çocuklarımızın fiziksel, zihinsel, sosyal ve dil becerileri gelişmiş, sorgulayan, araştıran, kendine güvenen, bilinçli bireyler olarak yetiştirilmesidir.

Bu hedef doğrultusunda anaokullarımızda; Hıgh Scope, GEMS Fen ve Matematik Programı ve Proje Tabanlı Eğitim modelleri bütüncül bir biçimde uygulanır.

 HIGH/SCOPE

Kültür Anaokullarında uygulanan çağdaş yöntemlerin başında High/  Scope eğitim sistemi gelmektedir. Bu sistemin amacı yaratıcı, girişken, sorgulayıcı, bilgiye ve başkalarının görüşlerine açık, çağa uyumlu çocuklar yetiştirmektir. Çocuklara seçimler yapma, karar verme ve verdiği kararı uygulamaları için ortamlar yaratılır. Programın temelinde etkin öğrenme vardır. Çocuklar doğrudan ve anında deneyimler edinerek üstünde düşünüp bunlardan anlam çıkarırlar. Öğretmenler çocukları kendi etkin öğrenme biçimleri ve deneyimleri yoluyla destekler ve onlara rehberlik ederler.

GEMS FEN VE MATEMATİK PROGRAMI

GEMS etkinleri çocuklara temel bilimsel kavram ve yöntemleri açıklarken, hayal güçlerini de etkilemektedir. Çocuklar erken yaşlarda bilgiyi keşfederek ona ulaşmanın yollarını yaşayarak öğrenirler. Bu programda çocukların ilgilerini çeken çeşitli konular ele alınır. Çocukların aktif katılımları sağlanarak etkin öğrenmeleri gerçekleştirilir.

GEMS Fen ve Matematik programında fen bilgisi açısından çocuklara öncelikle sistematik gözlem yapma, inceleme ve araştırma yapma, çok yönlü sorgulama becerileri kazandırılır. Ayrıca, karşılaştırma yapma, mantıklı, sistematik düşünme, verileri düzenleme ve sonuç çıkarma gibi becerileri kazandırılır. Çocuklar, tüm duyu organlarını kullanarak canlıların özelliklerini, yaşam döngülerini, üremelerini, büyümelerini, yaşamlarındaki değişiklikleri, cansız nesneleri, doğayı ve fiziksel koşulları öğrenirler. Gözlemler, inceleme ve araştırma yaparlar. Bu konulardaki sorularını yanıtlamak için veri toplarlar.

GEMS Fen ve Matemetik Programı içerisinde yer alan eğlenceli etkinliklerle çocukların fen ve matematiğe ilgi duymaları ve bilimsel düşünmenin ilk adımlarını atmaları sağlanır. Çocukların aktif katılımları sağlanarak etkin öğrenmeleri gerçekleştirilir.

PROJE TABANLI EĞİTİM

Proje yaklaşımı eğitim alanında geliştirilen yeni anlayışlardan biridir. Temeli "çocuğun doğası’’ çocuk merkezli bir eğitim programı ve çevre düzenlemesinden oluşur.  Bu yaklaşımın amacı ele alınan konuyu bireysel ve proje olarak çalışmak ve öğrenmeyi bağlantılandırarak  daha gerçekçi ve anlamlı hale getirmektir. Proje çalışmaları çocuğun kendi sorularını kendisinin oluşturmasını, cevaplar aramasını, edindiği becerilerini kullanabilmesini, güçlü olduğu yönlerini fark etmesini, kararlı bir şekilde çalışmaya teşvik olmasını sağlar. Öğretmenler konu ile ilgili çocuklarla tartışır ve onların geçmiş deneyimlerini ortaya koymalarına yardım eder. Bir sonraki aşamada çocuklar gelişim seviyesine uygun olarak bireysel ya da küçük gruplar halinde işbirliği yaparak çalışırlar ve projeye katılırlar. Çocuklar bu aşamada merak ettikleri soruların cevaplarını ararken yeni sorular sorarlar, böylelikle çocukların ilgilerini geliştirmek ve arttırmak adına çocukların zihinsel gelişimi desteklenmiş olur. Bir sonraki aşamada ise öğretmen çocukların bu yeni bilgilerini sanat, hikaye, drama gibi yollarla içselleştirmelerini destekler. Proje  sonunda çocuklar bütünü ile tüm projeyi tekrar gözden geçirip projesinin hikayesini anlatabilir  ve sunabilir düzeye gelirler.